Webbshopen Bubblebox lanserades hösten 2013. Från Kramfors skickas produkter i uppemot 200 paket om dagen till konsumenter över hela landet.
Nu har Bubblebox också en lagershop i sina lokaler i nedre Öd.
Inte sällan kan en motgång vändas till någonting positivt.
Det vet bland andra Annica Sundström.
När hon drabbades av parfymallergi – vilket är synnerligen trist om du äger en butik som säljer just parfym… – fick hon tänka om och nytt.
– Jag startade Anybody på Limstagatan år 2000 och drev den till dess att allergin slog till 2012, berättar hon.
Eftersom hon gillade branschen i sig, bestämde hon sig för att tillsammans med sambon och delägaren Nicklas Johansson starta en webbshop.
– Först höll vi till i källaren under butiken men efter ett år sålde vi butiken till Nina Ekström och hyrde de här lokalerna i stället.
Samma lokaler väst på stan där Bubblebox nu även har en lagershop.
– Det är en lokal butik med internetpriser, konstaterar Nicklas.
Skälet till det är att många webbkunder i närområdet kom hit och ville handla.
– Till sist tyckte vi det var lika bra att öppna en riktig shop. Här hittar man ett utvalt men brett sortiment från webben och den som vill kan också beställa på webben i lugn och ro och hämta ut varorna här, säger Annica.
Hon och Nicklas jobbar heltid med företaget, dessutom har man en anställd på deltid. Omsättningen, som legat rätt stabilt de senaste åren, uppgår till 6 miljoner kronor, men målet är att växa.
– Det är tuff konkurrens men vi satsar på märken och produkter som inte så många andra har, parallellt med välkända varumärken, säger Nicklas och förklarar att stora volymer är enda sättet att kunna hålla en låg prisbild.
– Vi köper in mycket av samma sort för att kunna hålla ner priserna och vara attraktiva för konsumenterna.
Varje dag skickas mellan 50 och 200 paket från Bubblebox.
Det handlar om bland annat kosmetik och hårvårdsprodukter.
– För att etablera oss på marknaden har vi jobbat med sökmotoroptimering och med att marknadsföra oss i sociala medier. Det klassiska sättet. Och det gäller att jobba med det hela tiden, samtidigt som vi letar nya produkter och märken. Är man inte aktiv tappar man direkt, konstaterar Annica.
Tre tips för att lyckas med en webbshop
* Ha snabba leveranser
* Var noga med att ha en snabb kundtjänst
* Ge maximal service